Forum

Kabel czy Wi-Fi dla Maca Pro w Aster? Która opcja wyboru lepsza?

ariel
5 Wrz 2011 15:52

Witam,

Uprzejmie proszę o poradę.

1. Mam Maca Pro (OS X 10.6.8) i połączenie z Internetem w Aster poprzez kabel.

Teraz skończył mi się abonament, proponują mi w Aster przejście na Wi-Fi.
Czy warto?
Bardzo atrakcyjne jest dla mnie to, że nie będzie plątał mi się kabel w mieszkaniu. Tylko czy jeśli zdecyduję się na Wi-Fi, nie będą czekały mnie jakieś nieprzyjemne niespodzianki? Muszę mieć szybki i bezproblemowy internet (jak dotychczas przez kabel), bo jestem grafikiem, także webowym.

2. Planuję też zakup Time Capsule. Jak kapsuła będzie się miała do sieci Wi-Fi Aster?

Uprzejmie proszę o porady.

Pozdrawiam,
Anna

MacBOFH
5 Wrz 2011 16:03

Masz w Mac Pro kartę Airport? Nie jest montowana standardowo, tylko jako opcja, to po pierwsze.
Po drugie jak znam modemy wifi dostarczane przez ISP to dają najgorszy szmelc, niestety. Jeżeli planujesz zakup TC, to zostałbym przy modemie kablowym, po zakupie TC podłączył za modemem w miejsce komputera, skonfigurował sobie sieć wifi z TC i po sprawie. Do TC Maca Pro podepniesz po kablu lub wifi, wedle upodobania.

 Bastard Operator from Hell

DG
5 Wrz 2011 20:23

Witaj na forum, ariel. Bardzo mile brzmiący nick :)

Co się tyczy wifi: MacBofh słusznie zauważył, że modemy dostarczane przez operatorów sieci zazwyczaj nie są najwyższej jakości. Czasem zdarza się też, jak u mojej znajomej (mało zorientowanej w kwestiach technicznych), że panowie po ustawieniu parametrów zakładają na router swoje hasło i klient nie ma żadnej kontroli nad konfiguracją sieci.

Dlatego najlepiej zaopatrzyć się we własny router wifi, na przykład, jak piszesz, TimeCapsule. Będziesz mogła bezproblemowo skonfigurować i zabezpieczyć swoją sieć domową (przez AirPort Utility).

DG

ariel
5 Wrz 2011 23:00

Dziękuję Wam!:) I również witajcie!

MacBOFH, tak, mam w moim macu kartę AirPort.

Mam zatem do Was kolejne pytania, uprzejmie proszę o porady: