Forum

E-publikacje a kwestia praw autorskich

QDS
19 Lis 2011 20:51

[Niniejszy wątek został wydzielony z rozmowy dot. tekstów Jacka Rochackiego opublikowanych na forum]

Aktualnie czasu mało, ale dzięki radzie Ka. wstawiłem sobie twoje opowieści do formatu epub więc w wolnej chwili przeczytam sobie te mini książeczki.

IMG_0333_2.jpg

Kątem OK’a

jar
19 Lis 2011 21:36

Nie mam żadnego doświadczenia formułą z e-pub, dokładniej - ze skutkami formalno prawnymi takich publikacji; na ikonkach/okładkach nie widzę nazwiska autora, ale jak powiedziałem, nie mam pojęcia o skutkach tej formuły.

Zakładam iż ta formuła zabezpiecza prawa autorskie autora tak, jak zwykłe wydawnictwo drukowane, z numerem ISBN, etc.

Piszę powyższe z racji smutnego doświadczenia, a mianowicie lata temu opublikowałem wiele tekstów oraz prowadziłem cały dział “Lemel” w jednym z pism polskich w wersji drukowanej. Pismo zostało sprzedane, nowy właściciel zamieścił część materiałów na swoim portalu i się okazało, iż kopiowano moje teksty lub istotne z nich części bez mej wiedzy i pozwolenia, często podając je jako swoje. Może by więc przynajmniej zamieścić sakramentalną formułę ©Jacek A. Rochacki ? Jeśli się kiedyś zdecyduję na wydanie tych i podobnych tekstów w formie książkowej, to wolę mieć sprawy autorstwa uporządkowane.

Powtarzam iż tutaj zamieścilem te teksty jako przyczynek/asumpt do rozmów na podobne tematy, nie z racji chęci szerszej publikacji, gdyż w takim przypadku brałbym tylko pod uwagę klasyczne wydawnictwo “papierowe”.

Jak zawsze

Jacek A. R.

DODANE