Witajcie, widzę, że wkradło się nieporozumienie.
Myślę, że dodatkowy galimatias wprowadziło inne pytanie zadane przez DG, odpowiadanie za jednym zamachem na dwa pytania przez Ka….
Jak widać wniosek o którym wspomniałem w wpisie blogowym (pkt. 5 „Forma kontaktu”) na temat sztucznych barier utrudniających komunikacje jest ciągle żywy :-)
Proponuję dokładnie rozdzielić dwie poruszane tutaj kwestie - jedna to Jacka błędna interpretacja i daleko idące wnioski dotyczące zachowania do przeczytania tekstów w epub, druga to pytanie DG czysto-techniczno prawne dotyczące wydawania publikacji w epub, ich praw, zabezpieczeń itp.
Odniosę się do tej pierwszej kwestii, bo jeśli chodzi o drugą to nie moja branża i nie znam się na tematach publikacji, rozpowszechniania i kopiowania książek w formacie epub.
Dlaczego tak wyraźnie należy oddzielić te kwestie, pomimo, że tu i tu mowa epub?
Nie wiem jak to łatwo i klarownie wytłumaczyć, ale np. tak jak nijak ma się publikacja wydawana jako fizyczna książka i jej odpowiednik w formacie pdf do właśnie zachowanej strony internetowej w tym formacie w celu późniejszego offlinowego przeczytania, tak samo książka w formacie epub, nie ma nic wspólnego z zachowaniem kawałka informacji (znowu np. ze strony internetowej) w postaci epub.
Proszę niech cię Jacku nie zwiodą ikonki pseudo książeczek i tło półeczki - te okładki tworzą się automatycznie w iBooks - jak ktoś chce może się pobawić i wstawić zamiast tej domyślnej okładki avatar twój w postaci białej flagi. Mają one tylko charakter informacyjny, co w danym pliku jest… nie wyobrażam sobie aby w mojej dość dużej bibliotece w iBooks, okładki były bez tytułu, lub choćby bez początkowego fragmentu identyfikującego plik.